/ånåmatåpoe:tisk/

Det finns en plan att jag så småningom ska flytta. Just nu finns det dock inget att flytta till, så jag kan för närvarande inte bo i den staden där jag i veckan börjar plugga. För att däremot komma lite närmare nödvändiga kommunikationer förflyttar jag mig till min kille, som vi kan kalla Mörten (ett passande namn eftersom han ofta är en taskmört, om än en oerhört kärleksfull sådan). Det står därför för närvarande en stor resväska i mitt rum som jag försöker fylla med det nödvändigaste.

Det är en, minst sagt, svår uppgift. Dels vet jag inte hur många dagar det kommer dröja innan jag är tillbaka igen, men också för att det är svårt att bara flytta litegran. Det är alltid något som fattas. Jag brukar glömma allt från p-piller och schampo till andra betydligt mer obskyra saker. Men det är mänskligt, antar jag.

Vad jag önskar just nu är att jag kunde vara lite mera rationell i mitt packande. Jag har på fullaste allvar funderat över att ta med både yoga-matta och locktång, vilket inte riktigt kvalificerar sig som saker jag verkligen behöver. Senaste saken jag tvingade mig avvisa var en tung ordbok, som jag använde tidigare i dag eftersom jag ville veta hur ordet onomatopoetisk uttalades och stavades. Oavsett hur intressant det än är att veta detta, är kanske just den tegelstenen någonting jag kan leva några dagar utan.

Lämna en kommentar

Filed under Individen

Kommentera

