Ett par miljoner

I dag vaknade jag som miljonär. Lagom till uppstigning blev jag varse att just mitt mobilnummer hade vunnit €420,000 i Euro Millions Mobile Promos generösa utlottning. Tänk min lycka! Äntligen kan jag göra alla de där exklusiva sakerna jag drömt om, som att jaga ett utrotningshotat djur i sin naturliga miljö eller flyga in morgonkaffet direkt från mitt favorit-Starbucks. Tänkt att jag faktiskt vunnit! Lilla jag…

…och åtminstone tre andra personer som registrerat exakt samma scam på whocallsme.com, bara de två senaste dagarna. Jaha, där gick den drömmen. Vem ska man tro på i den här världen om sms från mystiska avsändare kan visa sig vara från någon som vill mig ont? Nej, hela min världsbild är upp och ner nu.

Skämt åsido, om det faktiskt var någon som ville ge mig motsvarande summa i existerande pengar skulle jag inte vara den som tackar nej. De kanske skulle gå till en och annan onödighet, men framför allt skulle det användas till vettiga saker så som lägenhetsinköp och ett fripass från framtida CSN-skulder. Så den som har 3,5 miljoner till övers kan ju höra av sig. Jag lovar att det är en investering för framtiden.

PS. +447568571926 är scam-numret i fråga.

Lämna en kommentar

Filed under Ord

Kommentera

