Smärta med choklad

I ett försök att framstå som lite edgy och urban har jag börjat gå in mina Doctor Martens-kopior som stått och samlat damm sen studenten. Hittills har detta bara varit en oerhört smärtfylld upplevelse, på grund av att kängorna ifråga ger mig skavsår som inte är av denna värld. Sann fåfänga är då rakt inte någon barnlek, det ska sägas, även om jag helst inte vill uppmuntra användandet av ordspråk (/plattityder) som ”vill man va fin…” osv.

För att visualisera min smärtupplevelse gick jag självfallet direkt till bildernas mecka, google, för att se om det fanns någon skojig bild där. Egentligen var det inget som var fullständigt tillfredsställande, men jag måste säga att den här ändå var bra nära:

För pain, som på engelska betyder smärta, betyder ju bröd på franska. Vanligtvis kopplat till pain au chocolat. Och vem säger nej till lite choklad när man har ont?
Tadaaa.

Okej, visst, det var inte jättekul. Nu är jag dessutom extremt sötsugen och ICA stängde för 8 minuter sen. Instant karma.

Lämna en kommentar

Filed under Ord

Kommentera

