En lång och rolig man

Jag och Mörten var på fest igår. Vi hamnade i en grupp med tjejer där vi i princip bara pratade om parrelationer. En tjej började specifikt att peka ut saker som hon tyckte var bra med Mörten, som för att stärka mig i mitt partnerval. Det blev som en liten lista till slut:

Lagar mat? (Ja, det händer väl)

Kan bh:storlekar*? (Varför är det ett plus, överhuvudtaget?)

Bakar? (När sötsuget blir för stort)

Det där pågick större delen av kvällen tills jag vänligt påpekade att hon inte behövde övertyga mig. Det blev lite preaching to the choir, så att säga, för jag var redan helt såld.

Men det var självfallet kul att hon tyckte att han var trevlig. Det är trots allt en av de mest framträdande sidorna hos honom. Det absolut bästa hon sa om Mörten, det var att han var ”en lång, rolig man”.

För det kan jag faktiskt hålla med om till hundra procent.

*Det kan han dessutom inte, han bara tror det

Lämna en kommentar

Filed under Ord

Kommentera

