Telepatisk kram till SJ

I morse bestämde jag mig för att ta det tidiga tåget. Så att jag skulle slippa stressa, var tanken. Det slutade med att jag kom 40 minuter för sent till föreläsningen istället. Något hade brunnit. Ja, så kan det bli ibland.

Det var ganska fridfullt ändå. Tåget stod stilla vid en hästhage i drygt 10 minuter och jag och hästarna kastade nyfikna blickar på varandra. Dessutom har jag nog aldrig varit så pass duktig på att plugga på ett tåg, herregud jag var rena undret av produktivitet! Kände knappt igen mig där ett tag.

På vägen hem tyckte jag inte längre att förseningarna var så fridfulla. Då kom jag till stationen en timme senare än beräknat och jag var dessutom hungrig, trött och allmänt otrevlig. Men medan jag hetstryckte i mig en chokladkaka på bussen hem kände jag ändå att jag ville skänka en telepatisk kram till de som jobbade för SJ på min sträcka idag. De kan inte haft en trevlig dag på jobbet, stackarna.

 

Lämna en kommentar

Filed under Ord

Kommentera

