Tanten rasar

Det är något med medieuttrycket ‘rasar’ som får mig att gå från Bruce Banner till Hulken på en hundradels sekund. Jag skulle mycket väl kunna skriva en upprörd insändare i stilen ”arg tant upprörs över dagens språkbruk” om just detta begrepp. Detta är i sig mycket passande eftersom mitt enda egentliga argument är ”för att det är FEL att säga så”. Kanske Metro eller dylik tidning kan tänka sig att publicera mig om jag ser till att rasa ordentligt.

 

Lämna en kommentar

Filed under Ord

Kommentera

