Naturtvätt

För ett par veckor sen bestämde sig min ömma fader för att han behövde göra något åt sina favoritskor, som efter en del användning hade en väldigt intensiv doft. Han placerade dem därför utomhus för att de skulle genomgå en så kallad ‘naturtvätt’.

Ett antal naturtvättar senare har de fortfarande inte fått flytta tillbaka in i huset. Resten av familjen har avsagt sig allt ansvar för handlingen, men min far hävdar ihärdigt att det visst är en fungerande metod. Själv ser jag framför mig att skorna snart kommer att fungera som ett eget ekosystem. Och det är i sig en nog spännande vision för att fortsätta följa projektet, om än på ett lämpligt avstånd.

Jag säger inte nödvändigtvis att jag tillhör en sån där härligt lagom dysfunktionell familj som brukar medverka i indiefilm. Det får någon annan avgöra.

1 kommentar

Filed under Ord

One response to “Naturtvätt

  1. J

    Han verkar ha bra skosmak iaf. De var snygga

Kommentera

