Hörlursmarodörer

Vad har egentligen Avicii, Carly Rae Jepsen, The Cranberries och Bon Jovi gemensamt?

Svar: De har alla producerat låtar som jag ofrivilligt lyssnat på under min tågresa hem i dag, courtesy of ljudläckande iPhone-hörlurar. Tack för det, kära medresenär!

Nu är jag ju visserligen en tant och har således en tants tålamod när det kommer till beteenden som jag anser är opassande i offentligheten. Ljud i största allmänheten tycker jag är extremt störande; personer som spelar musik högt ur mobilen, vare sig det är med eller utan hörlurar, är absolut svartlistade.

Fast värst ändå var det i går när en busschaufförer lyssnade på Ring P1 under turen – då är jag faktiskt tvungen att hålla för öronen och nynna högt för mig själv. Jag skulle nog faktiskt hellre lyssna på en 24-timmars loop av Call Me Maybe, än någonsin orka ta mig igenom ett Ring P1-program. Min tolerans för riksidioter är nämligen betydligt lägre än vad min tolerans för hörlursmarodörer någonsin kommer att vara.

 

Bildkällor: Avicii, Carly Rae Jepsen, The Cranberries och Bon Jovi.

Lämna en kommentar

Filed under Ord

Kommentera

