Intelligensreserven

I Mörtens hus är personer i allmänhet väldigt intresserade av renovering. Det är sällan man inte hör åtminstone en antydning till borrningar någonstans i huset, eller riskerar att halka i slipdamm ute i trapphuset. Det här tycker jag i regel inte är något problem, som en riktigt nyfiken-i-en-strut-typ som jag är tycker jag snarare att det är roligt när man får möjlighet att kika in genom annars stängda dörrar.

Vad som däremot känns något problematiskt är att inte alla ljust och fräscht-fantaster har vett nog att anlita proffs, utan gärna tänker att de kan själva. Dessa hobby-hantverkare har hittills lyckats orsaka ett antal skador i huset. Dela har det varit allvarliga fuktskador, för det kan väl inte vara så svårt att flytta på en dusch i ett badrum? Vidare var det tal om att någon hade tagit ner en bärande vägg, men det visade sig lyckligtvis vara en överdrift. Ingen kan väl ändå vara så dum?

Men se, jag är inte klar. För årets största (och riktiga) renoveringsmiss går till den anonyma familjen som tog bort elementen ur sin lägenhet (vadå, de var faktiskt jättefula!!!) och sen hade mage att gå till bostadsföreningen och klaga på att det blev kallt.

Mina damer och herrar, jag ger er … intelligensreserven.

 

2 kommentarer

Filed under Ord

2 responses to “Intelligensreserven

  1. J

    Haha, jag läste ”i mörtens hus” som att du menade ”i mörtens familj” typ. Blev väldigt konfunderad och tänkte jäklar vad mga familjemedlemmar han måste ha..

Kommentera

