Sannerligen inspirerande

Jag måste erkänna en sak. På min dator finns det faktiskt en mapp som innehåller den här typen av bilder:

Jag vet att det är lite klyschigt, men jag gillar faktiskt suggestiva, eskapistiska inspirationsbilder. Jag tycker att de har en härligt internet-konstnärlig känsla och att de i vissa fall faktiskt kan vara lite just inspirerande.

Däremot är den här bilden helt fel när det kommer till den känsla jag haft i dag. I dag har inte varit någon dag som kan beskrivas med en bild med vagt motiv i motljus och en smutsig förgrund. I dag har jag känt mig grym i två bemärkelser, dvs. jag har känt mig både elak och fantastiskt jäkla bra. Jag har varit en narcissist av abnorma proportioner! Jag har kört över andra människor!

Bildligt talat skulle man kunna säga att jag är som Oscar Wilde, om han hade haft tillgång till en ångvält.

Och det är, om något, är en sannerligen inspirerande bild!

 

Lämna en kommentar

Filed under Ord

Kommentera

