Tabben

Det påstås ofta att romantik är någonting som med tiden försvinner från ett förhållande. Men det finns självfallet undantag.

Tidpunkt: Mellan ett och ett och halvt år sen. Jag och Mörten diskuterar gener.

Mörten: Jag tror verkligen att vi skulle kunna få världens sötaste barn.

Jag: Ja, OM vi skulle få barn tror jag säkert att våra hypotetiska barn skulle vara väldigt fina.

Mörten: Jamen jag tror verkligen det, för både du och jag är snygga. Tyvärr har du ju bruna ögon.

Jag: … tyvärr?

Mörten: … jag kommer att få ångra det där väldigt länge va?

Jag: Väldigt, väldigt länge.

Hm, ok, vi kanske inte alls är något undantagsfall. Men tillsammans är vi i vart fall fortfarande. Och jag har fått det bekräftat för mig att jag väldigt vackra, bruna ögon. Faktiskt.

3 kommentarer

Under Ord

3 svar till “Tabben

  1. Haha EXAKT den där konversationen har jag haft med min sambo också. Fast i det här fallet var det det omvända och han som har bruna ögon. Ett svek som aldrig glöms, så att säga.

Lämna en kommentar