När matte är borta har katten egen 90-säng

Jag har levt något av ett nomadliv de senaste två åren. Om någon undrar var jag bor någonstans brukar jag skämtsamt svara ”på bussen mellan punkt A och B”. Fast det ligger en stor sanning i det. Jag är ständigt på väg någonstans, alltid med en full ryggsäck och ett antal kassar.

Min frånvaro i föräldrahemmet har fram tills nyligen inte inneburit några större förändringar, mitt rum står trots allt kvar med alla mina saker. En sak som jag dock blev varse när jag sov över i helgen, är att sängen i mitt rum inte längre är min.

Den tillhör numera katten a.k.a. Tant Struma.

Till historien hör att det här är ett djur som aldrig någonsin sover hos mig. Tant Struma har egentligen aldrig självmant gått och lagt sig i mitt rum. Men eftersom det numera står en säng ledig majoriteten av veckan har hon numera utökat sitt territorium. När matte är borta osv. osv.

Så när jag skulle gå och lägga mig i går möttes jag istället av denna syn, en katt utfläkt över hela sängen. Svagsint som jag är kunde jag inte bara flytta på henne. Man gör helt enkelt inte så i den ovissa familjen. Istället försökte jag mig på ett gammalt knep: jag tog upp kameran. Kattskrället brukar nämligen inte ligga stilla en sekund när man väl ska fota henne.

Men då la hon bara tassen över ögonen, för att inte blixten skulle störa hennes skönhetssömn. Jag erkände mig då besegrad och klämde istället in mig på kanten. Av någon anledning dök ordet ”hunsad” upp i mitt huvud precis innan jag somnade, men varför har jag faktiskt ingen aning om.

 

Passar även på att skicka en liten extra tanke till Pelle, som var så vänlig och länkade mig här i dagarna (du är anledningen att fler än två personer numera har hittat den här bloggen). Jag tänkte att ett kattinlägg skulle fungera som ett acceptabelt tack. Nästa gång blir det sexiga raggsockebilder!

 

Lämna en kommentar

Filed under Ord

Kommentera

