Bokjakten

I går träffade jag ett par vänner och hängde. Det blev en riktig tant-afton med onyttigheter, te och bokversionen av Trivial Pursuit: Penguin Bookchase. Ibland måste man helt enkelt bättra på sin stereotyp, eller ”bygga sitt varumärke” som det heter nu för tiden.

För varje fråga fick man tre alternativ, vilket var en väldig tur eftersom frågorna oftast var jättesvåra. Så egentligen blev det mer en tävling i vem som kunde gissa rätt. Jag förlorade stenhårt.

Till varje svar fick man lite trivia skriven med extremt torr humor som inte kunde läsas utan att fejka lite brittisk engelska. Det kunde låta såhär: ”Paradise Regained never gained Milton as much fame as Paradise Lost had. Ironic, really? Fafafafafahaha.” (Det är möjligt att vi la till det sista skrattet för effektens skull).

När jag kom hem vid halv två på natten fick jag spendera ett par minuter med att övertyga mig själv att jag inte skulle börja läsa den utgåva av Gulliver’s Travels som står och väntar i bokhyllan. Vett och trötthet är en svårslagen kombination, så tillslut erkände jag mig besegrad och gick och la mig istället.

Lämna en kommentar

Filed under Ord

Kommentera

