Halloween i radhusområdet

Plastigt på dagen, pixligt på natten

Det är tydligen Halloweeen nu igen. Intresseklubben antecknar etc. I den allmänna förvirringen kring när denna underliga, importerade högtid faktiskt inträffar och huruvida man ska fira den eller inte var min familj så gott som skonade från kids i masker.

Vi fick dock ett besök av ett par surmulna tonårstjejer. Eftersom vi inte hade något godis och de inte ville ha frukt (dagens ungdom osv) blev vi lite fundersamma om hade ”busat” eller inte. Och de hade faktiskt lämnat en ca två decimeter lång bit toalettpapper i busken framför huset. RIOT GRRRLZ!!

Nej, men seriöst. Alla ni som håller på med det här eländet tänk på följande:

1) Lämna hellre en hel toalettpappersrulle nästa gång, alltså fortfarande ihoprullad. Då kan man i alla fall plocka in den och använda den till något vettigt.

2) Om ni gör någon faktiskt skadegörelse, typ kastar ägg eller dylikt, ser jag ingen anledning till att jag inte kan ”busa” med er. Jag har en trädgårdsslang och jag kan lova att det inte är skönt att gå utomhus i blöta kläder i slutet av oktober.

Mvh, Glädjedödaren

4 kommentarer

Filed under Ord

4 responses to “Halloween i radhusområdet

  1. Här verkar det inte vara någon tradition och det är väldigt skönt. Man ser ju rakt in i köket från ytterdörren, hade ju inte velat gömma mig hela lördagen! Men så kom ingen på påsk heller, så ungarna här kanske helt enkelt får godis av sina föräldrar. Också skönt. Jag är upptagen med att betala för och äta godiset själv, damnit!

  2. Du kanske borde ha talat om för dem att de var ute på fel dag också. Halloween är alltid den 31 oktober.
    Fast det är klart, när jag talade om det för några ungar en gång fick vi brevlådan fylld med ketchup…

Kommentera

