Mmm, missfärgningar

Nämen, vem tillhör dessa tjusiga klor? Kanske någon som är inskriven på geriatriken? Eller är det möjligtvis en kedjerökares naglar?

Nej, det är ju mina! Så här fräsch såg jag ut när jag tog bort ett grönaktigt nagellack från Depend tidigare i dag. En timme senare lyser de fortfarande friskt gulgrönt i dagsljuset, så jag antar att jag får dras ett tag med den här missfärgningen. Synd att jag inte ska på någon maskerad i helgen, för då hade jag kunnat klä ut mig till nagelsvamp (varsågod för den inre bilden).

Jag är inte superintresserad av smink i övrigt, men ibland när jag har tråkigt kan jag tänka mig att kolla in lite relaterade bloggar. Denna typ av tidsfördriv brukar dock sluta i idel ilska eftersom jag inte klarar av när personer använder icke-ordet formula. Jag kan inte läsa meningar som ”Formulan är lite kletig” utan att det börjar pysa bildlig rök ur öronen och jag väser ”Du menar konsistensen!”. Försöker dock hålla alla språkpolisaktiga utbrott här på den egna bloggen så att jag inte bidrar till mer dålig stämning på nätet. Den som redan finns räcker gott och väl tycker jag.

6 kommentarer

Filed under Individen, Ord, Ytligheter

6 responses to “Mmm, missfärgningar

  1. Formula? Har inte det med väldigt snabba bilar att göra?
    Själv retar jag upp mig på folk som inte kan skilja på före och innan, fullt medveten om att mina språkliga färdigheter kan vara begränsade de också. Men går inte livet ut på att gnälla på alla andra som gör fel?
    För övrigt ser dina naglar ut som om du har hennat håret utan handskar. Färga håret rött så kommer det att se helt naturligt ut.

    • Jo, man pratar ju om formula 1 och formula racing m.m. inom motorsportvärlden och det kan jag väl acceptera. Men jag retar mig något så inåt helsike på när det används i samband med exempelvis skönhetsprodukter, eftersom det egentligen inte betyder någonting. Men det är väl som du säger, någon/något kan man väl få reta sig på.

      Tackar för tipset! Har aldrig haft rött hår men just nu känns det onekligen lockande 😉

  2. Haha, men det är ju jätteviktigt att berätta hur FORMULAN är uppvägd i TUTORIALEN om hur man SHEJDAR färgerna TEAL och PLURPLE tillsammans. Ack, bloggvärlden är bra rolig 😉

  3. Finns det verkligen folk som skriver så? Hjälp.

Kommentera

