You’ve Got Mail

I morgon ska jag presentera ett argumentativt tal för min basgrupp. Tanken är alltså att detta tal ska vara så gott som klart om cirkus 24 timmar och jag har precis börjat. Jag har nämligen intalat mig att man inte kan skynda på den kreativa processen, eftersom det är en typisk bra sak att intala sig själv när man är en lat jävel.

Vad har jag då valt för ämne? Jo, jag tänkte prata om varför man aldrig någonsin ska göra något i sista minuten. Och ja, bara av att jag skrev det där sjönk jag ner till midjan i ironins träsk.

Jag mejlar med Meg Ryan. I mina drömmar, alltså.

Föresten! Om man hemskt gärna vill mejlas med mig så går det bra att skicka till ovissheten@gmail.com . Detta ska läggas till i infot här intill. Vi tackar Pelle för att hans kommentarer ofta får mig att komma på hur jag kan förbättra min blogg. Jag är, i egenskap av relativ blogg-n00b, mycket tacksam!

 

4 kommentarer

Filed under Individen

4 responses to “You’ve Got Mail

  1. Har du sett Awkward? I så fall: you’re welcome.

    (http://www.youtube.com/watch?v=R1EhradXBhg)

  2. Frågan är ju vad som är mest lärorikt, att du framför ett litet tal superkasst inför din klass och påpekar att såhär går det om man inte har förberett sig, eller om du faktiskt kommer på en massa smarta saker att säga om att göra saker i sista sekunden? Hur gick det?

Kommentera

