Mordisk

Det är bananflugor ÖVERALLT! Var jag än är i lägenheten dyker en så småningom upp i mitt synfält och prövar mitt icke-existerande tålamod. Resultatet blir flugmord. Massflugmord.

Det finns så många obesvarade frågor om de små jävlarna. Var kommer de ifrån? Varför är det fler i badrummet än i köket? Förökar de sig genom celldelning*?! Men ack, jag får inga svar.

Det enda goda som kommit ur denna infestation är att jag kom ihåg att det finns en Monty Python-sketch som är rätt kul. Den handlar nämligen (delvis) om en bananfluga som heter Eric. Den kan man se här:

*Alternativt fungerar de på samma sätt som hydran i Hercules, dvs när man dödar en tar två nya dess plats. Men jag är öppen för båda teorierna.

4 kommentarer

Filed under Ord

4 responses to “Mordisk

  1. Åh. Jävla flugor. Har du bananer hemma? Dom bor i dom bruna delarna på bananer och äpplen och sånt!

    • Jag kan även meddela att de är väldigt förtjusta i färsk basilika. Nej, inga bananer för tillfället, men vi brukar ha frukt. Men det är okej, för jag är hemskt förtjust i mina egna fortplantningsteorier 😉

  2. De trivs också väldigt bra i kompostpåsen. Sopsortering är inte enbart av godo.
    Trevligt dock att detta bekymmer ledde till att en fick lite Monty Python till livs. Inget ont som inte har något gott med sig, skrev hon klämkäckt!

Kommentera

