Att planera

Mitt i slösurfandet kommer jag över en blogg med lite tips på hur man ska komma över sin söndagsångest. Jag läser nyfiket. Blir rekommenderad att planera mera för att få lite struktur i livet.

Jag skrattar. Inte för att det på något vis är ett dumt förslag, tvärtom, känner man att inte har någon koll på läget är en tidsplanering strålande. Jag brukar göra väldigt ambitiösa planeringar själv.

Nej, det jag skrattar åt är att det sällan räcker med att bara planerar. Man måste nämligen följa planeringen också.

Det är jag inte riktigt lika bra på.

2 kommentarer

Filed under Individen

2 responses to “Att planera

  1. Det jag gör i form av planering är att tvätta alla kläder jag behöver under veckan, gör alla matlådor och sen vet att jag kan göra vad jag vill resten av veckan. Räcker för mig. Men sen är jag ju en sån där som inte får ångest över att inte ha gjort nånting – oftast, heller. Har ju faktsikt satt upp en gardinstång i helgen! Räknas som succé!

    • Det tycker jag låter alldeles lagom faktiskt! Har en nära vän som planerar sitt liv in i minsta detalj, vilket alltid gör mig stressad. Men jag vill inte effektivitets-maximera hela mitt liv. Så länge jag mår bra är jag nöjd.

Kommentera

