Spaaaaaa:h

Hej på er!

Som den hårt arbetande och framgångsrika entreprenör jag är, kände jag i dag att det var hög tid att planera in lite lugn och ro i mitt späckade schema. Därför tog jag en sväng förbi mitt lokala SPA och insöp lugnet. Så mysigt med lite vardagslyx! Efter en vårdande ansiktsbehandling hann jag med ett dopp och lite läsning vid poolkanten. Nu jag är relaxad känner jag mig fit for fight inför för den kommande veckan!

Nej, inte gick ni kära medmänniskor på den lätta! Man kan väl säga att jag fick lite extra känsla för min inre Blondinbella där. Men sanningen är faktiskt att jag har varit på spa i dag, vilket i sig känns ganska lyxigt. Min personliga förmögenhet är inte så mycket att skryta med och då är det väldigt trevligt när Coop erbjuder en heldagsvisit med bad och bastu för halva priset. Som mamma dessutom betalar. Heh.

Jag måste ändå erkänna att det var väldigt trevligt, men kanske mer för mig och mamma än för alla andra. Vart vi än gick kändes det nämligen som att vi störde någon, genom att smita från tråkiga kettlebell-pass och prata under lunchen. Roligast av allt hade vi nog åt den improviserade vattenbaletten som orsakade illa kvävda fnissattacker i poolen. Jag kan inte svära på det, men jag anar att personalen var lättad när vi väl gick.

Sånt där rabattspa-are kan man allt inte lita på.

4 kommentarer

Filed under Ord

4 responses to “Spaaaaaa:h

  1. Så ni köpte inte konceptet? Skäms!

  2. Hmm, det finns en anledning till att jag aldrig velat gå på spa. Dels så gillar jag inte när främmande människor tar i mig, och dels för att jag också antagligen hade velat prata under lunchen, skippa kettlebellpass och fnissa under undervattensbalett. Anarki, som du säger!

    • I hear ya! Jag kan även tillägga att om man glömmer att stretcha när man smiter från kettlebellpass så är det kommande dagarna inte särskilt avslappnande (ajaj, träningsvärken!). Och det är ju onödigt när man ansträngt sig så för att ta det lugnt.

Kommentera

