Nya grejen

 

Eftersom mens är på tapeten (inte bokstavligen då) tänkte jag ta tillfället i akt och lansera en ny idé. Jag tycker nämligen att det vore hemskt roligt och självfallet praktiskt om man börjar använda mens som en ursäkt till att inte behöva göra något. Det har ju sedan urminnes tider varit en legitim ursäkt för att få skippa gympan, så varför inte testa det i andra, mer oväntade sammanhang?

Typ såhär:

Ytlig bekant på gymnasiet: HEJ!!!! Eftersom vi är så jättebästisar så kan väl du köpa en biljett till min skiva? Jag vill verkligen att du ska komma för du betyder så himla mycket för mig!!!

Jag/Du: Gud, det vill jag ju hemskt gärna, men jag kollade på datumen och … det visar sig att jag ska ha mens då … Sorry!

Möjligheterna är oändliga!

Jag tycker även att ni karlar ska testa på denna fin-fina ursäkt. Mens is a state of mind, y’know.

 

3 kommentarer

Filed under Ord

3 responses to “Nya grejen

  1. Älskar vampire teabags, synd att jag inte använder tamponger så jag kunde ha en sån påse jag med!

  2. Man kanske kan skaffa en påse som det står ”vampires tee sieve” på istället, koppen har ju lite hål och sånt?!

Kommentera

