Sköna snubben

Anders Bagge – självtitulerad skön snubbe

Jag anser att jag är en avslappnad person. Ni vet, en sån där riktigt skön snubbe som inte bryr sig om trivialiteter utan istället slänger upp fötterna på soffbordet och utstrålar en irriterande, lugn självsäkerhet. ”Känn dig som hemma” säger den relaxade snubben och visar att man minsann inte behöver stressa upp sig över dammråttor i hörnen eller försenade inlämningsuppgifter. ”Livet är inte perfekt, så chilla mannen.”

Men är jag verkligen så där härligt chill i verkligheten? Jag är faktiskt inte så säker längre. För tidigare i dag, när jag stod i badrummet slog, det mig att jag inte var säker på om Mörten faktiskt hade satt på sig några byxor innan han gick ut i det välupplysta köket med enorm INSYN. Jag var faktiskt inte säker på om han hade några kläder överhuvud taget.

Baserat på min reaktion därefter kan jag med relativt stor säkerhet konstatera: nej, fan, jag är nog inte riktigt en skön snubbe alltid.

3 kommentarer

Filed under Ord

3 responses to “Sköna snubben

  1. INTE JAG HELLER! Har alltid liksom sett mig själv som en lättsam person. Men sen när jag tänker efter så är jag fan inte lättsam. Jag hatar lekar, jag tittar inte på film, jag är ganska lat, jag har inte körkort, jag skojar inte om mycket saker jag inte tycker man ska skoja om, jag låtsas inte tycka tråkiga skämt är roliga och jag är envis som en buffelmops. Ibland funderar man ju på varför folk ens har en som vän. Måste vara så snygg att dom vill ha mig i telefonboken. Måste vara det.

Kommentera

