Länkar för en snöig dag

Det snöar. Jag och Tant Struma är ungefär lika exalterade över detta faktum. Visst, jag kan se det mysiga med vintern, men blötsnö är ingen höjdare. Därför häckar vi inomhus. Eller ja, jag antar att Struma också gör det, eftersom katten inte verkar ha förstått innebörden av att ha päls.

Tant Struma eller McKayla Maroney? De är båda ungefär lika imponerade.

Vad ska man då ägna sig åt när man har en innersittardag och inte vill göra något vettigt? Jo, då kan man hänga på nätet! Därför har jag listat tre härliga webcomics som jag tycker att man ska ta sig en titt på:

  • Anything About Nothing: Vad det låter som, allt om ingenting. Har gjort en fantastisk sammanfattning av Twilight som alla borde kolla in.
  • Doghousediaries: Man behöver inte vara en fantastik tecknare för att göra en rolig serie. Igenkänningshumor blandat med obegripligheter och rent larv.
  • Saturday Morning Breakfast Cereal (SMBC): Vetenskap i humorförpackning. Kan ibland vara lite svårbegripligt för alla oss icke-Sheldon Coopers, men oftast är det väldigt kul. Håll muspekaren över den röda knappen längst ner till vänster under seriestrippen för att få en liten bonuskommentar!

Sen som ett litet by the way tycker jag även att man kan läsa Ellets blogg. Hon kommer än så länge inte i serieform, men är fortfarande väldigt rolig. Om du dessutom vill gotta dig i den strålande julen, så tycker jag att Ellet borde vara ditt förstahandsval.

2 kommentarer

Filed under Ord

2 responses to “Länkar för en snöig dag

  1. Ett ord: UUUUNDERBAAAART! Du gav mig just ett par nya favoritlänkar att återkomma till. Hehehhehehrhg!

Kommentera

