Modig

MeridaIgårkväll stod filmen Brave på repertoaren. Jag som ändå trodde att jag hade ett hum om vad den skulle handla om blev oerhört förvånad av den totala vändning som filmen gjorde. Plus i kanten till trailer-skaparna, som vanligtvis aldrig kan undvika att avslöja saker i förtid! I övrigt var Brave väldigt mysig med alla dessa skotska dialekter och landskap, men den kanske inte direkt var något mästerverk. Sevärd är den däremot, det kan jag garantera.

Mer modig (och skotsk) var den unga kille som åkte samma buss som jag en timme innan filmtittandet. Han såg nämligen ut att vara på väg till turiststråket i Edinburgh, iklädd den traditionella dräkten med kilt och allt. Inte ens någon halsduk hade han på sig och jag frös innerligt när jag tittade på hans bara ben. Ett plus får han i alla fall för sin hängivelse, för jag känner nog ingen som skulle välja just de kläderna en stjärnklar decemberkväll när termometern står på -12 °C.

4 kommentarer

Filed under Ord

4 responses to “Modig

  1. Och jag har kortärmat på mig inomhus och fryser! Folk är galna!

  2. Jag har hört att man blir ledsen jävlar av den rullen!

Kommentera

