Lajva 50-tal

Pastell Bild 77När jag köper kläder blir det mest grått och svart eller stort och mysigt. Jag har inget emot färg eller form för den delen, det är bara det att jag inte har något intresse att gå ut på jakt efter det själv. Därför är jag väldigt tacksam nu när mormor rensar klädförrådet och jag får lov att gå igenom den mest udda samling av plagg.

Senaste upptäckten är denna klänning. Jag som varken vurmar för pastell eller romantiska plagg kände ändå att den var rätt kul att ha. Jag måste ju utmana mig själv och mina svarta, formlösa kläder. Skulle jag ändå fega ur kan den ändå få hänga i garderoben. Kanske kommer det en dag när jag vill lajva 50-tal.

6 kommentarer

Filed under Individen, Ytligheter

6 responses to “Lajva 50-tal

  1. Nahä! Jag följer inte alls dig, bara för att du följer mig. Jag har haft intentionen att följa dig i flera dagar, jag har bara inte kommit mig för det förrän nu. Så det så! ;D

  2. Thommy LA Gunnarsson

    Kanoncool blåsa ju. Blir väl 50 tals mode snart igen. Så jag kan sno Pappa’s 50 tals kavaj 😉 Ha en fortsatt fin 3:e advents kväll.

  3. Svart äger! 96 procent av alla mina kläder är svarta och den enda anledningen till att mamma inte stämplar också mig som en ”ängslig typ som inte vågar ha färg” är att jag har färg i hela huset istället, hah!
    Fin klänning, den kan du ju ha närsom! Fast kanske helst under den varma årstiden? Eller? Mode är inte min grej.

    • Visst är svart bra! … Säger jag som för tillfället har på mig en rosa tröja. Oops. Nej, men det är en bra färg. Förutom om man skulle ha en vit katt. Men det har jag inte. Hm, känns som att jag håller på att spåra ur här.

      Tack i alla fall! Jag tänker mig att det får bli lite varmare innan jag kör på klänningen, den är i ett ganska tunt material. Ska helt enkelt gotta mig i stickat ett bra tag till 🙂

Kommentera

