Hjälpsamt

Sista spurten med studierna innan jul. Jag skriver analys för fulla muggar.

Pudeln och Einstein försöker att vara hjälpsamma. De kommer med förslag på ord att ha med i analysen. ”Skriv kverulant”, säger Pudeln. ”Luciatåg är ju tidsenligt”, säger Einstein.

Det är inte så att jag tycker att deras förslag är dåliga. Tvärtom faktiskt. Jag har bara svårt att se varför jag skulle använda dessa ord i en analys om retorik och konst, som dessutom baseras på antal ord och inte antal tecken.

”Jag antar att flaggstångsknoppsförgyllare inte är aktuellt i så fall”, konstaterar Pudeln.

3 kommentarer

Filed under Studentlivet

3 responses to “Hjälpsamt

  1. Vänner. Oftast är dom så bra att ha, och ibland verkligen inte. Ack! 🙂

  2. Thommy LA Gunnarsson

    Visst är det fint med hjälp 😉 Ungefär som när jag skall hjälpa dotter med någon läxa, som absolute inte någon professor hade uppfunnit när jag gick i 9:an. Fattar inte ett smack av vad hon säger. Men jag försöker hjälpa henne, precis som det sades på utvecklingssamtalet senast. Jag ÄR en snäll och hjälpsam Pappa. Ha det fint.

Kommentera

