Snacka häst

Jag måste erkänna att jag blev lite konfunderad när en person i går hittade min blogg genom att googla ”telepati med hästar”. Nog för att jag tenderar att skriva om udda saker, men just djurkommunikation är inget som jag tidigare har täckt. Eftersom jag tycker att det är tråkigt att denna person troligtvis inte fick den informationen den ville ha, tänker jag därför dela med mig av min okvalificerade visdom om hästar och hur man bäst lär sig att kommunicera telepatiskt med dessa majestätiska djur.

1. Låt fiktionen leda vägen

The Horse WhispererFör att få lite inspiration är det bäst att mjukstarta och vad är bättre än att börja i filmens romantiserade värld? I 90-tals rullen Mannen som kunde tala med hästar stöter Scarlett Johansson och Kristin Scott Thomas på trauman, kärlek och ”hästhelare”. Lyckas Johansson kommunicera effektivt med sin hästvän genom att stirra tomt framför sig? Titta på filmen och bli lite visare.

2. Konsultera en professionell

Om man känner att man går bet med sin hästkommunikation finns det professionell hjälp att söka. Dels finns det ett antal böcker om djurkommunikation, men sen finns det dessutom personer som kan hjälpa till med en konsultation. Om man inte har tid att fara iväg med sin häst kan kommunikationen dessutom ges via distans. Är inte världen vi lever i fantastisk, så säg?

3. Ge upp och skyll ifrån dig

Har du trots dina försök inte lyckats kommunicera telepatiskt med en häst? Oroa dig inte, det är inte ditt fel. Det går ju faktiskt inte att kommunicera med något som inte finns. Nej, just det.

2 kommentarer

Filed under Ord

2 responses to “Snacka häst

  1. Goda råd till vår vän googlaren!

Kommentera

