And a drunk who drove into a tree

I min familj är det tradition att titta på parodier innan man ser originalet. Julsånger är självfallet inget undantag och det var först nu i dagarna som jag fick höra originalversionen av låten Twelve Days of Christmas (en riktigt pedagogisk och smetig version hittas här) – en låt som jag hittills bara hört i Scrubs-tappning. Det är onekligen en viss skillnad.

Jag tycker dock fortfarande att Scrubs version bättre. Men det kan ha att göra med att jag är betydligt mer van att sjunga and a drunk who drove into a tree än a partridge in a pear tree.

 

5 kommentarer

Filed under Ord

5 responses to “And a drunk who drove into a tree

  1. Den absolut bästa, genom tiderna (för mig), bästa parodin är på Men Without Hats – The Safety Dance. Det finns en parodivideo där man INTE KAN HÖRA skillnad på sångrösten om det är parodin eller den äkta. Och så äger låten också, förstås. Ringdans ensues!


  2. SUPERdålig kvalitet men det får gå 😀 Den riktiga videon var borttagen från youtube? Hm.

  3. OJ det blev en sån länk. Hmmmmm.

Kommentera

