Yoga med Tant Struma

Varje gång min katt Tant Struma vilar på ett nytt och innovativt sätt händer följande:

1) En familjemedlem kallar dit resten av klanen så att alla kan kommentera exakt hur söt och begåvad katten är.

2) Min mamma Pudeln säger ”Om man ritade av Tant Struma nu så skulle ingen tro att man gjort rätt eftersom proportionerna skulle se heeeelt fel ut!”.

Eftersom båda mina föräldrar är väldigt förtjusta i vår katt bestämde jag mig för att rita några oproportionerliga kattskisser att ge till dem i julklapp. Resultatet blev en liten bok som fick namnet Yoga med Tant Struma.

IMG_6313

IMG_6318I boken presenterades ett antal av Tant Strumas okonventionella yogapositioner och hur man skulle genomföra dessa. Rekommendationer för utövare utan svans fanns självfallet med.

IMG_6328

IMG_6322

IMG_6334Både föräldrarna och yogainstruktören var nöjda med resultatet.

 

2 kommentarer

Filed under Ord

2 responses to “Yoga med Tant Struma

  1. Vad fint du ritar! Och fin katt, det ser jag! Gud, jag älskar katter.

Kommentera

