Ung kvinna av i dag

I dag har jag haft veckans produktiva dag. Lat som jag är orkar jag bara göra saker ordentligt en dag i veckan, sen faller jag in i mitt sedvanliga mönster av blodpuddingsstekande, internetsurfande och allmänt soffslöande.

Men i dag blev det saker gjorda! Jag har pysslat i lägenheten, tränat, städat lite, djupdykt i mina skönhetsprodukter, förnyat pendelkortet, handlat och lagat mat från ett kokboksrecept. Känner mig ganska mycket som den där moderna idealkvinnan som det pratas så mycket om – hon som balanserar karriär, intressen och 50-talsfamiljeliv – men försöker genast skaka bort känslan. Man kan ju gå in i väggen för mindre!

Det känns nästan lite skönt att veta att jag kommer återgå till mitt vanliga lata jag i morgon. Inte för att jag inte är nöjd med min prestation, tvärtom har den gett mitt ego en ordentlig smekning. Det är bara det att jag inte för mitt liv kan se hur jag skulle kunna trycka in en 8 timmars arbetsdag i den här fina idealkvinne-ekvationen.

2 kommentarer

Filed under Individen

2 responses to “Ung kvinna av i dag

  1. palebird

    Hittade till dig via calleism 🙂 gött! Välkommen hem till mig också http://www.palebird.wordpress.com

Kommentera

