Anger Management

Mörten blir sällan arg. Det är väldigt irriterande tycker jag.

För i relation till hans likgiltighet upplevs mina relativt måttliga ilskeutbrott som betydligt mycket värre än vad de egentligen är. Om Mörten skulle vara en kursledare i mindfulness så skulle jag vara Hulken. Det hela tenderar att skapa en viss … obalans i vårt förhållande.

Anger Management

Bildlig representation av våra olika känslomässiga reaktioner

Jag är så pass van vid att vara ”den som blir arg” att jag inte förväntar mig några plötsliga utfall från Mörten. Döm då min förvåning när han i går erkände att han för en månad sen bytt lösenord till datorn med The Sims på, som hämnd för att han varit arg på mig. Oturligt nog fick han aldrig riktigt någon utdelning av aktionen eftersom jag inte försökte använda datorn förrän långt senare.

Jag borde kanske bli lite sur på detta irrationella sätt att hantera ilska, men sanningen är att det egentligen gör det mig riktigt glad. Äntligen känns det som att det inte bara är jag som kan bli arg i det här förhållandet!

Bildkällor till mitt häftiga montage finns Här och här.

2 kommentarer

Filed under Individen

2 responses to “Anger Management

  1. Jag upplever samma sak, fast inte med ilska (för sambon kan bli ARG, främst på tekniska prylar) utan med att överreagera på saker. Han är välbalanserad, jag susar runt strax utanför stormens öga. Och när jag överreagerar så blir jag förstås också provocerad av hans lugnhet, vilket inte alls hjälper haha.

    • Jag tror inte att det finns något mer provocerande än lugnhet. Det är en ond cirkel, man är lite sur, får ingen respons, blir MER sur på grund av brist på respons etc. etc. Och vips blev det ett bråk 😀

Kommentera

