Det inre landskapet

Det är verkligen helt fantastiskt utomhus just nu. Snön som singlar ner från himlen liknar glitter i solen och allting ser så väldigt ombonad ut. Jag har flertalet gånger tänkt tanken på hur fantastiskt det skulle vara att göra ett  försök att dokumentera all skönhet. Men liksom i sagan om Mäster Skräddare så bidde det ingen vante, utan det bidde istället ett ingenting av hela saken.

Inre landskap

Det enda jag därmed har att erbjuda i bildväg är den så när på totala motsatsen till ett vackert, inbjudande vinterlandskap – nämligen en kal och ogästvänlig sommaråker. Samtidigt är det en bra bild eftersom det är så här jag föreställer mig att mitt inre landskap och min fantasi ser ut just nu. Så jag slår två flugor i en smäll, bara sådär.

Jag har mina misstankar att den bristande fantasin kan vara skolrelaterad. Den senaste veckan har jag nämligen tvingats bära runt på ett exemplar av Hänt Bild vilket jag helt enkelt tror orsakat en inre härdsmälta, så väl intellektuellt som kreativt. Men lugn bara lugn, för snart borde jag vara helt friskförklarad från allt idiotiskt skvaller och då blir det nya tag! Fram tills dess tycker jag att man kan ta och titta på årets P3-Guld på SVT play och glädjas åt Soran Ismails och Martina Thuns programledarskap.

 

4 kommentarer

Filed under Individen

4 responses to “Det inre landskapet

  1. Hoppas att solen tittar fram mellan dom molnen och torkar upp en liten stig från fältet åt dig!

  2. Jag blir faktiskt helt tagen av den bilden. Väldigt konsekvent på nåt vis.

Kommentera

