Orms

Min bror Napoleon har, i egenskap av nybliven smartphoneägare, börjat spela Wordfeud. Som den kärleksfulla syster jag är hjälper jag självfallet honom att komma igång genom att förklara grundläggande regler och genom att spela en och annan övningsomgång.

Orms? Orms är inget riktigt ord! utropar han förtvivlat.

– Det är okej att vara rädd, svarar jag. Felaktig grammatik skrämmer mig också*.

Men trots min väna yta skrattar jag diaboliskt inombords. Äntligen är det jag som har makten, det är jag som styr.  Napoleon får se det som en livsläxa. Han tar faktiskt studenten nu i vår och det är hög tid att han lär sig att verkligheten är en grym plats där även tveksam grammatik kan styra.

*Dialogen kan innehålla spår av osanning.

raiders_snakesDet mindre kända Indiana Jones-citatet: ”Orms, why’d it have to be orms?”

 

2 kommentarer

Filed under Ord

2 responses to “Orms

  1. Åååh Wordfeud. Ingen jag känner spelar det längre, och jag vågar inte spela mot främlingar för tydligen är främlingar Stålmannen och Wonderwoman’s jävla avkomma på att spela ordspel för jag förlorar tusenfalt varenda gång. Och den enda jag håller exakt jämna steg med, min vän, har spelat ut sig. Jag väntar på att hon ska sluta vara utbränd och komma tillbaka till verkligheten = Wordfeud!!

    • I feel your pain. Jag spelar inte längre eftersom jag tillhör de där människorna som alltid hänger på något när det är nytt och till slut tröttnar. Men efter ett rätt långt uppehåll var det kul att ta upp.

Kommentera

