Oviss trendspaning

Klev in en kort stund på Åhléns i dag för att botanisera bland resterande rea-prylar och möttes av neon och högstadieflashbacks. Plötsligt fick jag en inre bild av en hel drös småfinniga tweens, iklädda stentvättade jeans och nätlinnen med Ipod Mini-spelare i hand. Det var i alla fall min första association när jag såg vårens trendfärger, de som mitt tonårsjag kallade för chockrosa och slajmgrönt.

Untitled 2

Jag tycker ändå att det kan vara rätt kul att observera olika trender, fastän jag egentligen inte är särskilt intresserad av mode. När just neon var på tapeten förra gången var jag dock känd som ”hon som HATAR mode”. Till mitt försvar måste jag ändå säga att tonåringar tenderar att hata en hel del saker. Men det betyder inte att man inte kan ha andra lukrativa intressen som exempelvis att läsa böcker, lyssna på musik eller skapa en religion kring grannarnas klätterhortensia.

Ok, det kanske bara är jag som ägnat mig åt det sistnämnda.

 

2 kommentarer

Filed under Ytligheter

2 responses to “Oviss trendspaning

  1. Meneh.. neon är väl hett? Eller? Den enda anledningen till att jag stör mig på trender (som den stensäkra mörkträlilaröttfancyälskaren som jag är och alltid har vari) är att när det är trender på gång som helt icke-motsvarar min smak, så GÅR DET INTE ATT HITTA FINA SAKER. DET gör att jag stör mig. Inte att folk generellt vill ha ljust och fräscht eller whatever.

    • Ja, det är ju lite underligt att det ska vara svårt att hitta andra saker än trend-grejer. Poängterar inte ständigt politikerna hur viktigt vaaaaaaaalfriheeeeeet är?

Kommentera

