Tre små frågor

Just nu cirkulerar det en lista med 60 frågor i bloggosfären (som kan hittas i sin helhet hos exempelvis HanaPee). Jag som är lite smygförtjust i att fylla i listor, men som samtidigt är medveten om att det är av ytterst begränsat intresse för andra, har valt att korta ner den nämnda listan något. Med 95 % om man ska vara exakt. Så här blev det:

 

2. Hur gammal känner du dig? 

Min åldersuppfattning är ytterst paradoxal. På många plan, särskilt emotionellt, kan jag känna att jag fastnat någonstans i tonåren. Samtidigt har jag alltid varit lillgammal och har ett förhållningssätt till livet som kan få mig att verka nästan 10 år äldre än vad jag är. Min fysiska ålder är och förblir dock 21 år, i alla fall fram till i november.

 

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? 

Jag har drömt mig bort en hel del bara den här veckan. I måndags var jag övertygad om att jag skulle kunna lösa alla mina problem om jag fick ett studentrum i Uppsala. På onsdagen ville jag helst av allt åka hem till radhuset i förorten och gömma mig under ett extra tjockt duntäcke. Sen jag i morse fick reda på att jag har möjlighet att ansöka om en praktikplats i New York har jag mest fantiserat att jag befinner mig på ett fartfyllt Manhattan.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA 

60. Vilka är dina största styrkor? 

Egentligen var det motsatsen den här frågan gällde, men jag tyckte att det var intressantare att vända på det. Fastän jag onekligen har mina svagheter så har jag ju faktiskt många bra egenskaper: jag är exempelvis kreativ, jag bryr mig om andra människor och jag har dessutom en hel del innanför pannbenet. Att jag är välorienterad i 70-talets stora hits ser jag som grädde på moset.

2 kommentarer

Filed under Individen

2 responses to “Tre små frågor

  1. Jag har inte läst listorna helt, bara skummat igenom. Mest för att 60 PUNKTER? Orkar. Inte.

    Och jag förutsätter att ABBA är med i din orientering!

    • Sen är ju majoriteten av frågorna helt och hållet ointressanta. Jag tror inte ens att jag skulle bry mig om allt om det så var mina största idoler som svarade.

      Abba är självfallet med!

Kommentera

