Throwback Thurs … nej?

Fick ett specialmeddelande från WordPress i dag. O-M-GEEE, någon ny läser min blogg tänker jag på ett härligt överexhalterat och post-pubertalt sätt, men nej, det var bara en notis om att Den stora ovissheten fyller 2 år. Eller ja, det betyder att jag registrerade domännamnet för två år sen, skriva det började jag ju först göra för ett par månader sen. Rafflande.

alan alda mash

Känslan efter realisationen.

Fastän jag nu vet att besvikelse kan komma i andra former, än ett heltomt mjölkpaket tillbakastoppat i kylskåpet, är jag ändå glad. Glad att det är två år sen februari 2011 när jag mest var ung och arbetslös och inte visste vad jag ville göra med mitt liv. Två år sedan jag hade en vision om att jag skulle börja skriva svåra noveller och lägga ut på internet. Noveller som för att uttrycka det milt, inte var något att hänga i granen.

Vissa saker är förstås sig lika. Jag kan fortfarande inte säga säkert hur jag vill att mitt liv ska bli, men jag har ändå valt en utbildning och hoppas att jag är på väg någonstans. Gällande saker som är helt annorlunda kan jag bara glädjas åt att jag lyckats reducera antalet svåra och lågkvalitativa noveller till nära noll. Och jag tror nog att resten av världen håller med.

2 kommentarer

Filed under Individen

2 responses to “Throwback Thurs … nej?

  1. Jag e-älskar dig oavsett!

    Och ja, jag måste säga att jag föredrar icke-noveller. Det är något med fiktion som gör att man bara.. meh. Förutom serier och vissa filmer – då.

Kommentera

