Lemurigt

Jag blev lite osams med min klasskompis tidigare i dag. Denna framtida livslånga fejd började med att hon kommenterade att jag hade en ful bakgrundsbild på min dator.

Det gjorde mig självfallet inte särskilt glad. För det råkar faktiskt vara så att det är jag som har tagit bilden och jag är ganska stolt över den. Men det var inte den värsta förolämpningen.

IMAG0584

Bilden med stort b.

Nej, det värsta förolämpningen var att hon sedan sa att hon tycker att lemurer är fula.

HUR kan man tycka något sådant?! Hur kan man tycka illa om ett djur som är så fint och gulligt som lemuren? Hur kan man inte vilja klappa och sätta den högt, högt på sin lista över ”husdjur jag skulle vilja ha om de var tama”?

Det finns så mycket som jag inte förstår.

6 kommentarer

Filed under Ytligheter

6 responses to “Lemurigt

  1. Herregud, lemurer är ju UNDERBARA. Lite som mopsar. Fulsöta.

  2. Jag måste säga det att jag känner med dig ..
    Jag är en av dom människorna som verkligen har en sådan lista..

    Djur jag vill ha: En lämmel, ett sjölejon, en räv, en surikat (som man kan kalla sukart när den inte gör som man vill) och ja herregud. Min lista är lång .. och Tothless från draktränaren samt Angus från Brave , förståss ..

    Jag har aldrig tänkt på det, men lemurer är finfula så de blir söta.

    Kram!

  3. Vad är det för människor du känner? Lemurer är ju förtjusande!

Kommentera

