Önskehusdjur

Jag har redan konstaterat att jag skulle vilja ha en tam lemur. Men om jag verkligen skulle behöva bestämma mig så skulle nog min lista över ”Husdjur jag skulle vilja ha om de var tama” se ut så här:

Plats nr 3: Räv

tumblr_mifpfdXDMk1qlokj9o1_500

Motivation: Jag tänker mig att den eviga kampen mellan hund- och kattmänniskor skulle vara över om man kan få rävar, den känns lite som en blandning (trots att rävar räknas som hundjur). Kan rekommendera en googling av ”fox + gif” – däremot ansvarar jag inte för konsekvenserna vid cuteness overload.

Plats 2: Tvättbjörn

BpCSe

Motivation: Att tvättbjörnar kommer så hör högt på listan beror mycket på gif-bilden ovan. Den äter popcorn! Den tar upp popcornen med sina små tassar! Jag vill också ha en tvättbjörn som äter popcorn! Jag vill ha det nuuuuuuu!

Plats 1: Rupert Grint

RrSLhWl

Motivation: Eh, ja det här är ju lite pinsamt. Måste ha blivit lite fel. Jag vill ju faktiskt inte ha Rupert som husdjur. Däremot är det helt riktigt att han toppar en helt annan lista.

If you know what I mean.

17 kommentarer

Filed under Ytligheter

17 responses to “Önskehusdjur

  1. För några år sedan såg jag en amerikansk dokumentär om folk som hade skunkar som husdjur. Det kanske vore något?

    • Absolut! Har själv sett massor av just amerikaner som har igelkottar som husdjur. Det är också extremt gulligt!

      • De var tvungna att ställa kattlådor i alla hörn i huset – tydligen blir en skunk bajsnödig så fort den får syn på ett hörn, haha.

        Vi hade en igelkott som barrikerade sig på verandan och fräste åt oss varje gång vi gick in eller ut genom ytterdörren. Den hade jag inte velat ha inomhus!

      • Den hade säkert bara en dålig dag. Det är inte så att jag förnekar att vilda djur kan vara just vilda. Nej då!

  2. 1. Räv, ABSOLUT GE MIG EN REEEV!

    2. Tvättbjörn, så jävla gärna.

    3. Ginger’s du vill ligga med?

  3. http://cheezburger.com/47384577

    Jag vill lägga till den här på min lista om det går bra :’3

    Kram!

  4. HAHAHHAHAHA XD Josh Groban är mitt önskehusdjur nummer ett. Ahajsjfjcosiejf.

  5. JAAA till din lista! Skulle också lägga till igelkott på den 🙂 Och kanske en fet leguan som ligger i ett hörn och ger onda ögat till folk.

  6. RED PANDA (på svenska ”kattbjörn” i think?). Skulle skära av mig armen för att få en sådan. Eller möjligtvis min egna ”Tard the grumpy cat”.

  7. Hahahaha alltså det lyckliga magsnörpet jag fick av detta. 1: tvättbjörnsgifen! Synd att jag inte gillar popcorn. 2: började tänka på min egen favvolista. Skulle vilja ha en igelkott och en kanin och två bjässiga hundar. 3: Rupert! Blir så salig.

Kommentera

