Business och Beauty på annat sätt

Ifall att jag inte skulle komma någon vart av att läsa humaniora – en risk många uppskattar att påpeka för mig – tänker jag mig att jag helt enkelt får underkasta mig borgerligheten och bli entreprenör.

Jag har en vision om att starta ett företag där jag säljer vidare alla halvanvända, receptfria produkter som trängs mitt badrumsskåp. Jag har hur mycket krämer som helst för diverse sveda och värk, som för tillfället bara står där och hånar mina icke-ungdomliga åkommor.

high-quality-new-korean-Womens-Lapel-Casual-Suits-Blazer-Jacket-Outerwear-Coats-fashion-suits-for-women

Den fashionabla och snygga entreprenören är helt rätt i tiden.

Rena skönhetsprodukter är en kategori för sig. Jag skyller mängden på att skönhetsindustrin är en djungel av ”mirakelprodukter” hit och dit och att det är rena rama turen om man lyckas få hem en produkt som faktiskt håller vad den lovar.

Jag har i övrigt knäckt den så kallade skönhetskoden – jag vet vad det ultimata skönhetsknepet är. Det handlar inte om att hitta den där specifika krämen som ger huden en gudomlig lyster. Inte heller handlar det om att man ska dricka mycket vatten eller alltid sova avsminkad. Nej, det betydligt enklare en så.

Det enda skönhetsknep du behöver är tur. Ren och skär genetisk tur. För det finns ingenting som det svärmas över lika mycket som den naturliga skönheten som har ett yttre som överensstämmer perfekt med de samtida idealen.

För oss andra finns alltid photoshop.

2 kommentarer

Filed under Individen, Ytligheter

2 responses to “Business och Beauty på annat sätt

  1. Det finns också andra tips. Som att bara bada utomhus när alla andra har gått hem, inte gå på krogen (samtidigt spara pengar, för pengar betyder iallafall mer än utseende!) för att inte få avnjuta ensamheten när alla ens vänner blir uppvaktade av öl sinnesslöa män/kvinnor och vi sparar pengar för det går ju ändå inte att sminka över ALL THIS som pågår. Perfekt!

Kommentera

