Jag, MacGyver

Fastän jag hade turen att ha en superorganiserad flyttledare (i form av en öm moder) har jag missat att ta med mig en massa saker till nya lägenheten. Jag kommer ständigt på saker som inte finns här, vilket resulterar i nya listor och promenader ner på stan. I går morse insåg jag att jag inte hade tagit med mig någon deodorant och rollspelade istället hovdam på 1700-talet genom att ta en parfymdusch innan jag begav mig i väg.

Vissa saker går dock att fixa rätt bra temporärt, även om man inte har exakt rätt grejer. Min bästa nödlösningen än så länge är upphängningen av mitt duschdraperi. Det gick onekligen lite fort när draperiet inhandlades på söndagen, så jag hann inte märka att det saknades något att hänga upp det med. Men det fixade lite uppfinningsrikedom och ett par plastklämmor galant.

IMAG1599Som i en inredningskatalog!

Listan på typiska ”Hej, jag är nyinflyttad”-grejer kan göras lång. Här är ett smakprov på ett par andra smidiga saker jag har gjort de senaste 24 timmarna:

  • Försökt ta mig in på fel våning.
  • Försökt ta mig in på rätt våning, men i fel hus.
  • Låst in mig själv i soprummet.

Ok, det sistnämnda har ännu inte inträffat. Men det är en dag i morgon också.

4 kommentarer

Filed under Individen, Ytligheter

4 responses to “Jag, MacGyver

  1. Jag hoppas att det inte bor uteliggare i ert soprum iallafall! Särskilt inte om du tänker låsa in dig av misstag där, då.

  2. Jag hatar den där: ”fan behöver det här och det här och det här” som kommer med varje flytt. Suger apröva. Men visst, I approve din duschlösning

Kommentera

