Htfiäg tlvaa

Så här i bobyggartider kan jag känna att jag blir lite avundsjuk på Mörten. Han fyllde nämligen år i helgen och har fått en massa roliga presenter, bl.a. den här tavlan som när mitt ”vill ha”-behov (eller cravings som det heter på bloggiska) något enormt.

IMG_6540IMG_6538

Det som är lite extra speciellt med just den här tavlan är att spleling atlulacy is ipmortantt för förståelsen för Mörten, eftersom han har dyslexi. Men det gör det också till en lite kul present tycker jag (och uppenbarligen håller hans syster med eftersom det var hon som gav presenten). När jag var i Edinburgh i somras hittade jag en gräsligt ful men fyndig t-shirt med texten ”I put the sex in dyslexia” som jag blev lite sugen att köpa till Mörten. Det får helt enkelt bli nästa års present.

8 kommentarer

Filed under Ytligheter

8 responses to “Htfiäg tlvaa

  1. Haha roligt. Hur går det för honom att läsa texten?

  2. Coolt, jag var också i Edinburgh i somras 🙂 Har en dyslektisk bror, men han hade nog inte uppskattat tavlan, fast jag gillar den.

    • Visst är det en fantastisk stad? Blev helt förälskad.
      Och jag tror inte att tavlan är för alla. Det är därför min kille borde ge den till mig 😉

      • Gud ja, helt underbar. Fastän jag hade vansinnigt ont i fötterna av att gå upp och ner för alla backar i mina nyinköpta litelite för små fejkconverse med en rosa brittisk flagga på som jag bara var tvungen att köpa på Primark. Jag vill SÅ gärna åka tillbaka, allt var så himla mysigt! Jag blev så kär i Skottland.
        Och nej, vissa saker passar ju inte till alla. Det borde din kille förstå och självklart ge den till dig ;D

      • Concordelia, du är mycket vis. Jag håller med dig helt!

  3. Hahaha, men det där är ju inte ”riktig” felstavning x) I alla fall roligare än åtminstonde, blondt, andvändt, alla felvarianter av fascinerad och så vidare… Måste göra en egen tavla med en massa störande felstavningar.

    • Det är sant, det här fungerar snarare som ett sätt att bekräfta hur hjärnan fungerar när den läser. Tror dock inte att jag skulle vilja ha en med ”riktiga” felstavningar, risken finns att jag skulle störa mig något enormt på den.

Kommentera

