Nattpromenaden

Jag lärde känna en ny vän i går när jag var på väg hem från en gasque framåt ett-tiden på natten. Fast vän kanske inte är rätt ord. Hm, vad ska man egentligen kalla en riktigt packad kille som följer efter en genom halva stan? Obehaglig, kanske?

Killen tycktes trots fyllan till viss del förstå hur han framstod. Fastän han vägrade lämna min sida försökte, han vid flertal tillfällen övertyga mig om att jag inte behövde oroa mig. För han skulle minsann inte göra något och han förväntade sig inte något av mig ”bara så du vet”. Schyrrans hörru, tänkte jag, jag kommer att tro på dig lite mer när du slutar förfölja mig. Efter en halvtimmes promenad började han till och med sluddra om att han skulle bjuda på vin för att jag ”var så vacker”, vilket var extremt humoristiskt eftersom jag var utklädd till favoritkannibalen Hannibal Lecter, komplett med fejkblodig haka och fettig backslick.

urlSnyggfaktor: blodig

Även om killen i fråga inte gjorde något mer än att prata och ta tag i min arm vid ett tillfälle eller två så är han ett utmärkt exempel på varför jag inte gillar personer som är alltför onyktra. Det kan bero på att det är så svårt att avgöra vad en person har för uppsåt när alltför många promille är involverade.

Fulla människor har ju nämligen en tendens att göra dumma och oväntade saker. Värst är det ändå med personer som tar sig fysiska friheter. En gång när jag satt på tunnelbanan inledde en alkoholiserad man en konversation med mig som slutade med att han rörde vid mina ben och var allmänt påstridig. Det kan tilläggas att det var klockan 11 en lördagförmiddag. Vad kan jag säga, ibland har jag helt enkelt en jävla otur när det kommer till att stöta ihop med läskiga fyllon.

2 kommentarer

Filed under Studentlivet

2 responses to “Nattpromenaden

  1. För att umgås med fulla människor måste man vara full själv. Det är regeln!
    Eller så är det mest jag som är intolerant när jag själv är nykter. Brukar ju dock lösa sig om jag är på humör (läs: tre öl).

    • Jag är ganska tacksam att jag faktiskt var relativt nykter vid det här tillfället, hade nog lätt blivit fel annars. Nu kunde jag istället hålla huvudet kallt och det kändes väldigt skönt

Kommentera

