Thug Life

fXyJcSh

Jag bor för tillfället i ett studenttätt område i Uppsala som är känt för att ha rätt så dåligt rykte. Knappt en vecka in på terminen hade jag hört en massa olika saker om området där folk ställde sig och vrålade rakt ut i intet om kvällarna, hade urspårade korridorsfester varje dag i veckan och där högsta nöjet var att kasta diverse möbler från takvåningen. Men sen jag faktiskt flyttade hit har det känts rätt lugnt och ja, trivsamt.

Eller ja, i alla fall till den dagen när jag slängde en blick ut genom fönstret bara för att upptäcka att ett gäng poliser höll på att spärra av området framför mitt hus. I ett par timmar genomsöktes området och trots mycket fokuserat stirrande blev jag inte klokare på vad som kunde ha hänt. Dagen efter fick jag reda på att det var för att en man hade gömt sig i trapphuset och försökt skjuta en annan man framför hissen. Brottsrubricering: mordförsök.

Och här trodde jag att lagens lång arm äntligen fått nys på att jag bor svart i andrahand.

8 kommentarer

Filed under Studentlivet

8 responses to “Thug Life

      • Har bott två omgångar i Uppsala, fast inte i Flogsta. Då gick snacket mera om inte VAD utan VILKA som hade slängts ner från taken. Sanningshalten i de historierna är dock förmodligen rätt tvivelaktiga…
        Uppsala är annars en trevlig stad. 🙂

      • Låter inte helt otippat måste jag säga. Jag tycker att Uppsala är supertrevligt och även om Flogsta är som det är ibland så har det sin charm. Ett litet polisbesök ökar trots allt bara spänningen i vardagen! 😉

  1. Haha. Men Flogsta är ju EPISKT. Eller det var episkt iallafall. Har spenderat mitt livs bästa valborg springandes upp och ner i dom höghusen, med bästa vännerna. Det var fest på taket och vi plankade och sprang omkring och minglade med ALLA. Hur bra som helst. Bara goda minnen från Flogsta!

Kommentera

