Dömande vitvaror

Man kan tro att man får bestämma allting själv när man flyttat hemifrån. Att man är helt och hållet fri att göra vad som helst, exempelvis äta vad och hur mycket man vill, utan att få några reprimander. Jag har dock lärt mig att detta inte är fallet.

För när jag kände mig lite extra hungrig härom kvällen och bara skulle värma upp ytterligare en liten matbit till i min matlåda, bestämde sig min micro för att det skulle vara nog med detta syndiga svullande. POFF sa det och plötsligt luktade hela lägenheten bränt och maten var förkolnad och matlådan såg ut så här:

IMG_6690

– Åh, så du ville ha mer mat.
Vänta lite, jag ska bara marinera den i bränd plast.

Först blev jag förvånad. Sen blev jag lite gnällig. Sist gjorde jag det som varje ansvarsfull, ung vuxen gör när de befinner sig i en sådan här oväntad situation: jag hämnades genom att äta ballerinakakor till middag.

Där fick du allt, Microjävel.

 

8 kommentarer

Filed under Individen

8 responses to “Dömande vitvaror

  1. Haha åh, vår 25 år gamla micro brände ju häromveckan. Ba, jaha. Så nu har vi en ny, noggrant utvald med exakt två vred: effekt och tid. Inget jävla fjamsande!

    • Låter suveränt, vill också ha en som inte är så här opålitlig. Dock extremt osugen på att köpa en ny, så det lär inte hända på ett tag.

  2. Där fick jag ytterligare ett argument till att vägra skaffa micro.
    Tack!

  3. ÅÅÅÅÅÅH vad jag skrattade! Underbart 😀 Microjävel. Det är exakt så man hämnas! Måste skaffa egen micro sen när det blir egen lägenhet igen (vill vill vill) och tänker bara ha en senilmicro med timer och effekt. Inga effekter. Inga lysande knappar som man inte fattar vad de gör. Inget futuristiskt eller designigt. Bara vanlig ful enkel billig micro.

    • Tackar tackar, jag kände att jag hämnades riktigt där! Drömmer också om en komplicerad och ful micro. En som aldrig trilskar. Ah, detta utopia.

Kommentera

