Pro och contra

Om mindre än en månad så går flyttlasset igen. Jag känner mig onekligen lite kluven till att behöva packa ner självständigheten i en flyttlåda och ställa den på vinden i föräldrahemmet över sommaren. Därför har jag försökt ställa upp lite för- och nackdelar för att förbereda mig för det som onekligen komma skall:

Fördelar med att flytta hem

Sällskap (i form av min närmaste genpol)

+ Bekvämligheter som morgontidning, dammsugare och diskmaskin

+ Katt

IMAG0032Mys.

Nackdelar med att flytta hem

– Kompromisser (med sagda genpol)

– Har inte längre lika nära till vänner och stadskärna

– Katt

IMAG1278Mord.

 

 

6 kommentarer

Filed under Ord

6 responses to “Pro och contra

  1. Åh, varför ska du flytta igen? Du flyttade ju nyss! Andrahandsmarknaden i Uppsala ftw?

  2. Åh, ljuva ungdomstid!
    Saknar den inte ett dugg!

Kommentera

