Gissa symtomen

Hej allihopa! Här kommer en kul fråga: Vad har Rudolf med röda mulen, milkshake, en svartråtta och Walter White gemensamt?BildSvar: De representerar alla mig så här i förkylningstider! Låt oss riktigt frossa i dessa härliga liknelser.

Rudolf med röda mulen: När man måste snyta sig med en sisådär fem minuters mellanrum är det inte utan estetiska konsekvenser. Resultatet av den ljuva friktion som uppstår mellan näsvinge och snyttillhygge brukar på mig variera i alla de ljuvaste nyanser av rött. Rudolf transformeras dock under nattetid till Maja Gräddnos då jag med idomin runt hela näsan förgäves försöker reparerar dagens värsta skador.

Milkshake: Kan du höra det sörplande ljudet när någon försöker få upp det sista goda av sin söta mjölkdryck? Kan du tänka dig att denna shake har stått framme och jäst till sig lite göttigt i solen? Där har du ljudet av mig när jag försöker andas genom näsan. Mums!

Svartråtta: Digerdöden hit och digerdöden dit, en rejäl förkylning är den verkliga pesten. Nog för att det är underhållande att se på hur människor skingras av min febriga och snörvliga uppsyn, men det roliga är kort när man är en impopulär smittbärare.

Walter White: Jag kanske inte har åldern, rätt kön eller skådespelartalangen, men jag kan lova att om castingmänniskorna för Breaking Bad hade fått höra min förkylningshosta så hade rollen cancerdrabbade som Walter White varit min på stört. Ain’t no fejkcancerhosta like a good förkylningshosta.

Ah, hösten. Härligt att ha dig tillbaka.

13 kommentarer

Filed under Ord

13 responses to “Gissa symtomen

  1. Ah, Ovissheten. Härligt att ha dig tillbaka.
    (Krya på dig, förresten. Och trösta dig med att det är karaktärsdanande med motgångar och besvärligheter.)

    • Jag gillar faktiskt motgångar till viss mån, särskilt om det går att hitta en humoristisk vinkling. Ett gott skratt (åt sig själv) förlänger livet. Och tack, det var faktiskt kul att skriva något igen 🙂

  2. När man är sjuk kan det ibland kännas bättre om man vet så mycket som möjligt om sitt tillstånd, så här kommer lite nyttig information till dig. Hoppas det hjälper! http://www.svtplay.se/klipp/177477/hur-mycket-snor-kan-nasan-producera

  3. Bloglovin börjar VERKLIGEN tära på mitt tålamod nu för den här posten kom inte ens upp! Jävla skitgrejer! Jag hittade det bara pga min stalkerness och intuition. Och försök inte skylla detta på hösten i sig, det är fan människoskapade terminerna!

  4. Härligt att ha DIG tillbaka! ”snyttillhygge” gjorde min dag. Obs är också hemma och lider.

  5. OVISSHETEN! du är tillbaka!

  6. Thessi

    Går och spritar händerna nu…..och resten av mig själv

Kommentera

