I’m so Punny

Jag erkänner, jag är en sådan person som skrattar åt mina egna skämt.  Jag är också en sådan person som fullkomligt älskar ordvitsar, men sällan lyckas komma på några egna. Förstå då min lycka när en av mina amerikanska korridorskompisar sitter och pratar om att vi måste hålla oss borta från vatten (ex. Fyrisån) när vi alla är påverkade och följande mening kommer ut ur min mun:

– Yeah, well maybe we have to make someone the designated diver.

animal,seal,cute,adorable,happy,seals-1aafd536083f89c08a8c39e8a2262e6f_h

Hur nöjd jag var. Sälkälla här. 

Kan nu med stolthet stryka ”Ordvitsa på ett annat språk” från min bucket list.

4 kommentarer

Filed under Ord

4 responses to “I’m so Punny

  1. Haha! Den sortens skämt är faktiskt svårare än man tror!

  2. Hahah 😉 Jag är en sådan som låtsas att jag inte alls gillar ordvitsar, men skrattar inom mig samtidigt som jag suckar åt hur tråååååkig den är.

Kommentera

