Isbjörnhen

Goddag i stugorna, världens mest frusna person här. Eftersom graderna har börjat dra sig åt minushållet har jag numera officiellt flyttat in i min vita, fluffiga favorittröja. Då jag bor i ett hus med ett undermåligt värmesystem gissar jag att jag inte kommer att flytta ur den förrän fram på vårkanten.

IsbjörnhenBilden kan vara ett montage.

Jag uppskattar att jag i och med mitt klädval kommer löpa viss risk att utvecklas till en riktig isbjörn. Men det vore kanske inte så dumt, för isbjörnar är ju rätt coola och på ett par sätt är vi redan rätt lika:

  • Jag är liksom isbjörnar väldigt förtjust i sälar, dock inte ur ett kulinariskt perspektiv.
  • Jag skulle inte heller ha något emot att vara frontfigur för Triumfglass (eller något annat glassföretag för den delen).
  • Jag kan relatera till myten/missuppfattningen om att isbjörnar alltid spatserar upp för huvudstadens gator (något mina Stockholmsbaserade vänner har fått för sig att jag ständigt gör). Vi isbjörnar trivs dock bättre i något nordligare breddgrader. Typ 6,3 mil nordligare, för att vara exakt.
6 kommentarer

Filed under Individen, Ytligheter

6 responses to “Isbjörnhen

  1. Jag gillar din blogg!

  2. Tänk om isbjörnarna egentligen bara vill gosa och inte riktigt vet hur man gör då? Helt missförstådda! Awww!

  3. Finns väl egentligen inget annat djur där glappet mellan ”Hur mysig ser inte du ut att vara då?!” till ”Aj, som fan. Du slet mig i två stycken.” är så stort?

    Därför tror jag att det innerst inne i alla isbjörnar finns en stor krambjörn med magiska cuddle-krafter.

Kommentera

