Lite gammal får man allt ändå känna sig när ens ”relevanta” populärkulturella referens har 10 år på nacken

Jag tror att jag för tillfället genomgår någon form av tyst identitetskris. De senaste dagarna har jag nämligen varit okaraktäristiskt produktiv och skötsam. Jag har inte bara skrivit listor på vad jag ska göra, utan jag har även kunnat bocka av saker jag har genomfört. Jag har tränat flertalet gånger. Jag har ätit … broccoli? Städat?!

Alla dessa plötsliga förändringar rimmar hursomhelst väldigt illa med min sedvanliga livsfilosofi. Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte känner mig lite vilsen i min person. Men jag tror att jag vet vad det beror på, nämligen mitt oundvikliga åldrande [textförfattarens födelsedag, reds. anm]. Det är trots allt vedertaget i vårt samhälle att ett extra år på nacken är ytterligare ett steg mot att bli en något mer ansvarsfull och fungerande individ.

Jag har ingenting emot att min hypotes kanske inte stämmer, för det skulle bara innebära att jag inom kort kommer återgå till mitt vanliga, älskvärda, improduktiva jag. Trots mina besserwissertendenser har jag nämligen hellre fel än spenderar mina resterande år som Johnny the Tackling Alzheimer’s Patient.

NDY3I48215

4 kommentarer

Filed under Individen

4 responses to “Lite gammal får man allt ändå känna sig när ens ”relevanta” populärkulturella referens har 10 år på nacken

  1. Vad gör du med listorna, sa du? Bockar av grejer? Det trodde jag inte man fick göra! Meningen med listor är ju att skriva ner allt man borde göra och sedan lägga listan synligt så att man får ångest varje gång man ser den. Det där funkar ju inte om du börjar bocka av saker. Fusk!

    • Förlåt, jag tabbade mig. Har annars helt seriöst haft ”har gjort”-listor för att försöka dämpa ångesten och fokusera på det som faktiskt har genomförts. Problemet är bara att den påminnande funktionen försvinner då

  2. Men titta, den här bloggen hade man ju glömt! Hej igen!

Kommentera

