Oscar

20140110-154706.jpg

Det här är Oscar. Vi är inte vänner. Oscar är nämligen en riktig lus. Bokstavligen. Därför har jag döpt honom efter en av mina mobbare i högstadiet. Oscar och jag är inte vänner.

Oscar och jag stiftade bekantskap natten mellan söndag och måndag. Då festade Oscar och hans kompisar på mitt golv, mina väggar och i min säng. Det var en så pass vild fest att jag knappt kunde få en blund.

Precis som sin namne är Oscar en riktig översittare och har för närvarande ensamrätt till mitt studentrum. Själv sover jag på en extramadrass hos en vän, under rosa täcken med Barbie på. Där drömmer jag om den dagen Anticimex kommer med sitt starkaste gift och gör Oscars och hans vänners liv kort. 16 januari kunde inte kännas längre bort.

9 kommentarer

Filed under Studentlivet

9 responses to “Oscar

  1. ÅH HERREGUD HAR DU ODJUREN? Jag är ledsen. Alltså på riktigt. Fyfasen! Hur länge har du bott där?

    • Jepp, det är odjuren. De kan ha funnits där sen jag flyttade in i augusti. Inte så mysigt.

      • Fyfaaan. Men du har inte blivit biten och sånt? Utslag och grejer? Alltid något isåfall. Lycka till med avvisandet, det är saker som vägglös som gör att en annan tycker att folk ska sluta åka utomlands så mycket! STANNA HEMMARÅ!

    • Jag tände lampan mitt i natten och såg en springa över lakanet. Efter att ha hoppat upp ur sängen och börjat verkligen titta efter såg jag minst två till på madrassen samt ett par på väggen. Vad jag vet har jag inte blivit biten, men samtidigt var ett par stora och blodfyllda så det talar väl för motsatsen. MYS-PYS!

  2. Det är sällan (kanske t o m väldigt sällan) man blir sugen på ett litet folkmord, men frågan är om inte Oscar och hans homiez har den ovanliga talangen att inspirera till just det!
    (Den nyfikne läsaren undrar ju dock om det var nagellacksmetoden du använde för att få hem Oscar.)

    • Jag börjar också känna mig vänligt inställd till ett folkmord på Oscar och hans bekanta. Är lite inne på eld för tillfället, då vanligt gift inte tycks bita.
      Jag hoppas verkligen inte att det var nagellacksmetoden, men vem vet, en kan ju trots allt vara väldigt charmig!

Kommentera

