Universums mittpunkt

Rymdkatt

Favoriten

”Rör den möblerna åker den ut”. Så lät det för ett par år sen när min fader Einstein till slut gått med på att den ovissa familjen skulle skaffa katt. Två sönderklösta soffor och en trasig vävtapet senare är kattskrället, vår lilla Tant Struma, snarare överhuvud än husdjur. All aktivitet i familjehemmet är centrerad kring hennes minsta rörelse och om någon anser att hon gör något extra gulligt är det obligatoriskt att komma och titta.

Nu är det tråkigt nog så att min bror på senare tid blivit allergisk mot det mesta, däribland katter. Eftersom han besväras en del av de örti miljoner katthår som flyger runt i huset vore det kanske egentligen bättre om vi inte hade någon katt alls. Pappa Einstein är dock övertygad om att det kommer lösa sig om ”alla bara dammsuger oftare”.

Och det är på detta vis som en man i sina bästa år kan gå från att vara fullkomligt kattofob till att tillföra en helt ny mening till uttrycket pussy whipped.

13 kommentarer

Filed under Ord

13 responses to “Universums mittpunkt

  1. Det bekräftar bara min teori om att katter har övernaturliga manipulativa krafter. Min syrra var katthatare ända tills hon blev sambo med en man med katt och nu lägger hon upp fler bilder på den där katten än på sin son. Själv har jag utsatts för dubbel portion kattkrafter i över femton år, så det finns ju inte mycket jag inte skulle göra för de där små liven.

  2. Naww! Ja, det är inte så många år tills ungen flyttar hemifrån och då slipper han ju katten! Han får äta allergitabletter sålänge 😉 Och katter i verkligheten som Hypnotoad i Futurama.

  3. Åh, karlarna är de som är värst med sina katter! Gå inte mellan en karl och hans katt. (Alla karlar vet bara inte om det än.)

  4. Vänta bara, snart kommer den börja kräva offergåvor för att det inte ska bli ”dålig stämning” i huset. En fredagssill, lite kattmynta på söndagarna…

  5. Well, i mitt barndomshem finns det fler bilder av katten än det finns av mig. Så att det aldrig uppstår tvivel om vilken nivå man ligger på, jorå…

  6. JAG STÄLLER MIG TVEKSAM #upprörd #biten #ändå #lite #skamset #rubbad #i #min #övertygelse

Kommentera

